Caminho Portugues - Reisverslag uit Vilarinho, Portugal van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu Caminho Portugues - Reisverslag uit Vilarinho, Portugal van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Mei 2009 | Portugal, Vilarinho

Hallo.

Gisteren zijn we aangekomen in Porto. Vandaag zijn we Vilarinho.
De laatste dagen zijn niet gemakkelijk geweest. Het is heel erg warm. Bovendien hebben we gisteren en vandaag in hoofdzaak gewandeld op harde ondergrond, zoals asfalt en kinderkoppen. Dat is bij deze temperatuur niet altijd aangenaam. We vertrekken daarom elke morgen erg vroeg. Maar we redden het wel. A.u.b. geen medelijden.
We hebben nog geen regen gehad.
De verwachting voor de komende dagen is hetzelfde als de voorbije dagen. We geven toch de voorkeur aan de warmte i.p.v. de regen.
Porto is een erg mooie stad met mooie oude kerken, die vaak helemaal betegeld zijn. Dat zien we in Portugal voor de eerste keer.
Ook de brug over de Douro is ook erg indrukwekkend.
We slapen vannacht in een sportcentrum. Het is allemaal niet geweldig, maar het kost ook niets.
Er zijn na ons nog 5 andere pelgrims gearriveerd. Het zijn een Frans echtpaar en drie Engelse dames. Vanaf Porto is drukker, omdat bijna iedereen in Porto begint.
Wij, inclusief het Koreaantje, zijn hersteld van de blessures en kunnen weer gewoon verder.
Over een paar dagen passeren we de Portugees/Spaanse grens. We komen dan in de provincie Gallicië, dat bekend staat om de vele regen. Dus we kunnen onze portie nog wel krijgen.
Als alles volgens plan verloopt, arriveren we op 6 juni in Santiago. We zijn dan net op tijd om met de vrouwtjes terug te vliegen. Zij arriveren op 1 juni.
Het is nog niet zover. We hebben nog ca. 225 km te gaan. Dus we hoeven nog niet naar huis.
Ons volgend komt weer uit Spanje.

Groeten aan iedereen.

Janenjef

• 28 Mei 2009 - 17:57

Anne-Marie En Frans:

Vaak zijn de laatste loodjes 't zwaarst. Hopelijk valt 't mee en, gezien de info die we tot nu toe ontvangen hebben, denken wij dat jullie het er goed vanaf zullen brengen. Zeker nu wij begrijpen dat "jullie Koreaantje" ervoor waakt dat de blaren voor 100% behandeld zullen worden. Nog veel sterkte gewenst voor de laatste 225 Km en vooral niet AL te veel regen. Groetjes vanuit Lelystad en tot ziens!

• 28 Mei 2009 - 19:51

Anny En Ad:

Jan en Jef toch maar fijn dat jullie zo'n goede verzorging krijgen.
    die 225 km is nu een peuleschilletje hé ! Doe jullie best en veel loopplezier. Houdoe !!

• 28 Mei 2009 - 19:54

Rina En Wim:

Het begint al aardig op te schieten.Fijn dat alles goed met jullie gaat.Nu nog 225 km te gaan hopelijk zonder nieuwe blaren en dat de weergoden goed weer mogen geven Groetjes Rina Wim.

• 28 Mei 2009 - 20:24

Wendy Joosen:

Hallo Jan en Jef!
    Nou, zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin! Ondanks dat het af en toe zwaar is weet ik zeker dat jullie die datum van 6 juni gaan halen. Zulke sterke mannen, die houden het wel vol! Geniet nog maar lekker van de mooie omgeving het zonnetje, en de verschillende mensen die je ontmoet. Tot snel, Groetjes Wendy

• 29 Mei 2009 - 07:59

Marianne:

Hoi Jef,
    Sorry voor de late reactie ,had zelf vacantie.Heb gelezen dat je veel last van blaren hebt da's heel vervelend.
    Hier op wg 26/27 hebben we het vaak over je en vinden het knap van je.
    Groetjes en veel sterkte bij de laatste etappe.
    Marianne

• 30 Mei 2009 - 20:48

Gonda:

de laatste loodjes wegen het zwaardst.Dus nog even volhouden. Knap hoor wat jullie weer presteren.Heel veel succes nog en groetjes

• 31 Mei 2009 - 14:55

Toon En Annie Monden:

Jef en Jan,
    Wij begrijpen hoe jullie genieten en weten hoe het voelt lopen onderdak zoeken de kleding wassen en eten zoeken of zelf klaar maken. Bofkonten dat je dit weer samen kunt doen. Alle goeds en tot ziens.

• 31 Mei 2009 - 15:41

Caroline:

Jullie zullen wel lekker bruin zijn van al die zon. Ik hoop dat het niet al te druk wordt op de camino en dat de regen weg blijft. Ik denk aan jullie en nog veel plezier.

• 01 Juni 2009 - 17:09

Truus En Leo Caris:

hallo Jan en Jef
    op naar de laatste 225 km. maar jullie zijn er nog niet . wij hebben jullie reis gevolgd , en vinden het knap hoor. onze tijd nadert ook langzaam we vertrekken 28 juni naar Muro Lugano naar de H. Gerardus daar staat het klooster en we bezoeken ook nog de geboorte plaats Caposele dit alles ligt ongeveer 150km. ten oosten van Napels .We wensen jullie nog een goede wandelreis. groetjes van Leo en Truus uit Weert

• 01 Juni 2009 - 20:04

Jeannejoosen It Het :

hallo mannen nog even en dan zit het er weer op.Weer een geweldige prestatie hoor.En de laatste loodjes wegen het zwaarst he nog veel plezier met zijn allen en tot ziens

• 02 Juni 2009 - 12:57

Els:

Hey Jef,

Met bewondering heb ik jullie gevolgd.
    Erg knap dat je ondanks de blaren bent blijven doorlopen.
    Uit ervaring weet ik hoe pijnlijk dit is!!!!
    Op het Anbarg praten we wel bij over je ervaringen en belevenissen.
    Vergeet vooral nu op t laatst niet tegenieten van de mooie omgeving en t warme weer.
    Veel succes met de laatste kilometers!!
    Groetjes: Els.

• 03 Juni 2009 - 14:56

Michel:

Bravo Jan and Jef.
    I understand it's a little bit difficult but I know Jan, you're a strong man and a good guide , like an "ange gardien".
    I hope I can go with you in September but with a condition: you don't go too fast for me!Send me a mail when you are in Santiago.

Read you soon !