Caminho Portugues - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu Caminho Portugues - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juni 2009 | Spanje, Pontevedra

Hallo allemaal.

Vandaag zijn we aangekomen in Pontevreda.
Pontevreda is een grote stad met 80.000 inwoners.
Maandag j.l. zijn we de Portugese/Spaanse grens gepasseerd via een grote stalen brug tussen Valenca en Tui.
De voorbije dagen hebben we nog steeds mooi weer gehad met elke dag boven de 30 graden. Voor mij (Jan) niet zo´n probleem, maar Jef vindt het minder.
De Koreaanse vrouw, die nog steeds met ons loopt, blijft nog steeds trouw aan haar lange broek en mouwen en halve handschoentjes tegen het bruin worden.
Gisteren hebben we de laatste lange dag gehad, met weer teveel asfalt en over drukke wegen. Vandaag was een heel mooie dag met veel klimmen en dalen over rotspaden met rondom mooie vergezichten.
De albergues in Galicie zijn evenals vorig jaar erg goed. Ze zijn proper en worden goed onderhouden en kosten € 3,= per overnachting. Ze worden flink gesubsidieerd door de gemeenten.
De boodschappen en de koffie zijn in Spanje duurder dan in Portugal.
Na vandaag is het nog 3 dagen lopen naar Santiago. Dus zaterdag zullen we aankomen.
We zullen donderdag en vrijdag wat extra kilometers lopen, zodat we zaterdag slechts ca. 17 kilometer hoeven te lopen. Dan kunnen we in de voormiddag in Santiago aankomen, zodat we om 12.00 uur de pelgrimsmis kunnen bijwonen met het door de kerk zwaaiende grote wierookvat.
Jeanne en Corrie zijn maandag j.l. in Santiago aangekomen en genieten nu van de tropische hitte.
De stemming en de gezondheid wordt steeds beter. Als we a.s. maandag weer naar huis vliegen is iedereen weer helemaal in orde en is alles weer voorbij en gaan we op de volgende....
Als het lukt melden we ons nog even in Santiago.

Bedankt voor de leuke reacties.

Groeten.
Janenjef

• 03 Juni 2009 - 15:59

Jan Brok:

De laatste lootjes wegen bij jullie niet het zwaarts maak ik op uit jullie verslag.Houden zo, KANJERS.Succes en tot ziens.

• 03 Juni 2009 - 16:34

Adri En Marion:

Hallo jef en jan zet hem op, de laatste 3 dagen moet natuurlijk ook lukken, groetjes en alvast voor volgende week welkom thuis.

• 04 Juni 2009 - 07:56

Lyan En Joop.:

Dat moet heerlijk lopen zijn Jef, met het vooruitzicht het vrouwtje weer te ontmoeten.
    En moge het gierende wierookvat een veelvoud aan aflaatjes opleveren.
    Veel plezier nog.

• 05 Juni 2009 - 13:10

Anny En Ad:

Jan en Jef,
    Nog even volhouden dan
    zien jullie de vrouwtjes
    weer !! Geniet dan nog even na met je viertjes.

• 05 Juni 2009 - 19:16

Jac De Bruin:

Hallo Jan en Sjef,
    Fijn dat het jullie nog goed gaat en dat de eindstreep in zicht is.
    Geniet nog even en tot volgende week.
    Jac de Bruin