Caminho Portugues - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu Caminho Portugues - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Aartsen - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2009 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal.

Vanmorgen zijn we om 10.30 uur aangekomen in Santiago de Compostela.
We zijn vóór 7.00 uur vertrokkken in de stromende regen. Toen we om 10.30 uur op het voorplein van de Cathedraal aankwamen, hield het regenen even op. Daarna ging het weer verder met regenen. Corrie en Jeanne stonden op het voorplein ons op te wachten. Ze hadden geen gladiolen.
Gisteren en vandaag waren de enige regendagen tot nu toe. Dus we klagen niet.
Om 12.00 uur hebben we de pelgrimsmis bijgewoond. Het is voor ons steeds weer een hele ervaring hier bij aanwezig te mogen zijn.
Na wat eten hebben we onze Credential opgehaald bij het Pelgrimsbureau.
Maandagmorgen is onze terugvlucht naar Nederland, zodat we maandagavond weer thuis zijn. Dan is alles weer voorbij. 4 Weken uit en thuis.
Het is weer een mooie ervaring zo´n tocht te mogen maken.

Enkele bijzonderheden:
- Een nieuw land, nieuwe steden, dorpen en nieuwe mensen.
- We hebben geen Nederlanders of Belgen ontmoet.
- Vóór Porto practisch geen pelgrims gezien.
Na Porto werd het aanmerkelijk drukker en hoe dichter bij Santiago steeds meer pelgrims.
- De route was over het algemeen leuk en interessant zonder echte hoogtepunten.
In de route is teveel asfalt opgenomen en soms moesten we langs te gevaarlijke wegen lopen.
- De samenwerking tussen Jef en mij (Jan ) was weer als voorheen.
Alleen maar plezier van elkaar en geen ongemak.
- De vriendschap tussen ons en Kim zal ook na deze tocht voort blijven bestaan.
- De uitspraak van Kim: ¨No Pain, no Glory¨, heeft op sommige momenten Glory gebracht, dus ook ¨Pain¨.
- Door de hitte zijn we niet geheel pijnvrij gebleven. Iedereen heeft zijn deel gehad, dus ¨Glory¨.
- Jef en ik ( Jan ) kijken weer uit naar de volgende tocht.

Jef en ik bedanken iedereen voor de leuke reacties, die we mochten ontvangen.
Als we weer thuis zijn, zullen we een aantal foto´s op deze site plaatsen.
We hebben ca. 1100 foto´s gemaakt.
We gaan ook ons dagboek weer uitwerken en afronden.

Aan iedereen onze vriendelijke groeten.

Janenjef

• 06 Juni 2009 - 15:39

JAN BROK:

PROFICIAT Heren.
    Het lijkt voor jullie steeds makkelijker te worden om deze afstanden te overbruggen.
    Tot ziens bij een normale loop in Nederland.
    Voor jullie een makkie neem ik aan.
    Kanjers die jullie zijn.

• 06 Juni 2009 - 16:46

Anny En Ad:

Jan en Jef,
    Welkom thuis !

• 06 Juni 2009 - 17:48

Jac De Bruin:

Proficiat Jan en Sjef,
    Doel bereikt en een afscheidsgevoel omdat het voorbij is.
    Hebben jullie maandag t/m donderdag nog zin en tijd voor de avondvierdaagse in Etten-Leur?
    Groeten,
    Jac

• 06 Juni 2009 - 19:44

Aartsen B En L:

Wat gewelig wat jullie weer gepresteerd hebben zo te lezen weer een mooie reis veel gezien lekker genoten Nou dan zal het zeker weer leuk zijn om thuis te komen . We wensen julie allen een goede reis terug

Houdo

jan en jef

• 06 Juni 2009 - 21:44

Cees En Wies:

Hoi Jef en Jan wat hebben jullie weer een top prestatie geleverd. Fijn dat alles weer zo goed is verlopen. Vanuit Rijsbergen van harte Gefeliciteerd en een goede thuiskomst, maar eerst nog even genieten met Jeanne en Corrie erbij. Nogmaals proficiat en de groeten van ons ,Cees en Wies

• 07 Juni 2009 - 09:33

Rosalinde Clee:

Een dikke proficiat voor jullie en ik kan alleen maar bewondering hebben voor zulk een uithoudingsvermogen.
    Ik heb het zelf aan de lijve mogen ondervinden dat inderdaad de vriendschap op zon'n toch door 'no pain no glory' alleen maar sterker wordt (dankjewel marina en betty- mijn tochtgenoten van lissabon naar fatima).
    moge het geluk en de vrindschap aan jullie zijde blijven en en ik wens jullie het allerbeste op jullie volgend avontuur !

Rosalinde

• 07 Juni 2009 - 09:46

Ludo En Godelieve:

Hallo Jef en Jan

Fijn te horen dat jullie weer goed zijn gearriveerd in Compostella.Dat was,buiten de ongemakjes,weer vollop genieten.

Groetjes,ook aan de dames,en tot ziens.

• 07 Juni 2009 - 16:33

Rina En Wim:

Hoi Jef en Jan
    Met veel bewondering en respect hebben wij jullie
    verslagen gelezen.Het einddoel is nu bereikt!!Proficiat.Wij wensen jullie met z,n vieren een goede reis terug.Gr Rina en Wim

• 07 Juni 2009 - 17:35

Caroline:

Hallo, fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn in Santiago en het is weer een belevenis dit te mogen meemaken. goede terugreis naar Nederland en de groetjes van Amanda en mij.

• 07 Juni 2009 - 19:56

Wil En Rinie:

Goed gedaan jongens. Ook in Veldhoven hebben wij jullie gevolgd, met veel respect voor jullie prestatie. Blijf gezond en groetjes aan Corrie.

• 10 Juni 2009 - 12:21

Houtepen:

Vaqn Harte gefeliciteerd met jullie lange wandeling, wij hopen dat jullie er van hebben genoten tot ziens
    Gerard en Willy Houtepen

• 26 Juli 2009 - 06:00

Cees. Notenboom:

Beter laat dan nooit!
    Hoorde van Jef gedurende de vierdaagse van jullie prachtige wandeling.
    Heb vanmorgen het verslag gelezen, en ben vol bewondering.
    Gefeliciteerd Jan en Jef.